Shinkoiwa Shopping Arcade

17:10

Idag har jag gått runt i flera timmar här i Shinkoiwa och tittat in i en massa affärer. Särskilt i... shopping arkaden..? Vet inte om det heter så på Svenska, men vi säger att det gör det. Bilder nedan, hur som helst. Har köpt lite saker jag behövde, tror att jag har allt nu. Det mesta i alla fall.

När jag var och handlade på Seiyu (en supermarket) hörde jag någonting jag tyckte att jag kände igen. Efter att ha stått och lyssnat i några sekunder insåg jag att de spelade "Ingen vill veta var du köpt din tröja", fast en engelsk version. Haha, åh. 

Det blivit kyligare ute, solen har gått och gömt sig. Inte ok, jag som tyckte det var så underbart att gå och vara för varm i kofta och skinnjacka. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det finns inte så mycket att göra här. Om det inte var så att jag måste vara mycket sparsam, skulle jag gå in i en av alla spelhallarna. Men jag har provat det och jag förlorade 100 yen (8 kronor), tycker att det räcker nu. Snyft. Imorgon ska jag köpa mitt tågkort så att jag kan utforska hela staden istället.








Tänkte att jag skulle ta kort på en affär där jag tänker bli stammis. En 100 yen affär, såklart.

Jag insåg just att jag glömt att köpa den där tetran med 1 liter jordgubbsmjölk som bara kostade 9 kronor, så jag ska rusa.

Update: Nu har jag köpt jorgubbsmjölken plus middag för tre dagar. Det blev 10 kronor. Jag älskar att handla i Japan, haha.

Kommentarer
Postat av: Klas Orsvärn

Härligt att läsa och se bilderna. Kul att höra att Tröjan har slagit i Japan - den är underskattad. Du får väl gå in och bara njuta av oljudet i spelhallarna :-)

2012-03-13 @ 13:20:37
Postat av: David Söderblom-Tay

Haha en tjej jag lärde känna i helgen rekomenderade mig att prova jordgubbsmjölken när jag väl åker till Japan. Är den så god som det sägs? :D

2012-03-13 @ 21:30:34

Lämna en kommentar så blir jag glaaad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yay!
RSS 2.0