Misakicho och Kitanomaru Park

15:30

Idag har jag varit och letat efter Kudan Institute, där jag ska börja i April. Det var krångligt för mig att ta mig dit, men när jag kommit fram visade det sig att det gick ett tåg direkt från Shinkoiwa till Suidobashi (stationen vid skolan)... nu vet jag ju det i alla fall...

Eftersom skolan ligger så nära kejsarpalatset bestämde jag mig för att ta en runda i Kitanomaru Park som ligger en bit därifrån. Nästa gång ska jag gå lite längre, idag kände jag mig tvungen att åka tillbaka till Shinkoiwa och försöka göra mig förstådd på hotellet jag hittade nära där jag bor. Men nej, det gick ju inte så bra. De förstod vad jag menade, men de trodde att jag skulle boka. Att komma dit och endast fråga hur mycket ett rum kostar är tydligen inte det enklaste man kan göra. Får be managern om hjälp.

Jag känner mig så otroligt lugn idag, tack vare parken. Det var så otroligt skönt att bara strosa runt eller sitta och titta på utsikten. Några träd blommade faktiskt, men än är det inte dags för Hanami. Här är lite bilder. Jag fick vara med på bild för en gångs skull, haha.










Kommentarer
Postat av: Klas Orsvärn

Härlig promenad !

2012-03-27 @ 12:22:16
Postat av: Berra

Åh, det är verkligen jättefint!

2012-03-27 @ 13:48:30
URL: http://music4liife.blogspot.com

Lämna en kommentar så blir jag glaaad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yay!
RSS 2.0