Meiji Jingu

16:30

Idag åkte jag in till Harajuku och promenerade längs gångvägarna i skogen vid Meiji Jingu, ett Shinto tempel som byggdes i kejsarens och kejsarinnans (Emperor Meiji och Empress Shoken) ära när de dog år 1912 och 1914. Det är säkert finare att gå dit i början av sommaren när allt blommar. Får väl göra om det här.

Eftersom ingången ligger precis vid Harajuku Station gick jag runt lite där ett tag innan jag åkte hem.

När jag kom hem var det en japan som frågade om jag är japan, lite stolt nu... ehe. Det är runt 15 grader här nu förresten, var väldigt onödigt att ens ta med jacka. Ska inte göra det imorgon.. hihi.

Bildbomb:




Kejsarinnans trädgård


Kiyomasa's Well


Templet





Kommentarer
Postat av: Maria C

Vad fint det ser ut! Dit vill jag

2012-03-28 @ 16:16:41

Lämna en kommentar så blir jag glaaad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yay!
RSS 2.0