Hej Tokyo!

Sitter på mitt rum och tuggar på en onigiri jag köpte när jag var och handlade. Blev ju ingen lunch idag. Nu är klockan runt fem på eftermiddagen här, så min mage typ bullrar. Vet dock inte alls vad man ska köpa för frukost och middag här. Köpte bröd som man kan rosta och lite smör. De har ju nästan ingenting sådant? Fanns ingen ost, buhu. Till middag får det väl bli nudlar ett tag.

Resan gick jättebra, helt utan krångel, vilket inte riktigt är likt mig. Men väskan var ju brutalt tung. Som tur var tog jag ett tåg som gick direkt från Narita till Shinkoiwa där jag bor. När jag kom dit blev jag direkt erbjuden hjälp av en man som till och med gick med mig först till polisstationen för att fråga om vägen (jag var inte så förberedd, hehe) och sedan hela vägen fram till grinden! Man märker ju verkligen att man inte är i Sverige längre...

Har kommit till ett perfekt ställe känner jag, managern är hur nice som helst och vi är 13 Svenskar som bor här, haha. Alla jag träffade som inte var Japaner, utom en, var Svenskar.

Får se vad jag hittar på imorgon, måste skriva en liten lista på saker jag vill göra. Är sjukt uppspelt, men lite smårädd, hehe.
Här är en bild på rummet (eller åtminstone halva), tar fler bilder imorgon (inte bara på rummet såklart). Pyyyttelitet är det.




Kommentarer
Postat av: Klas

Härligt att höra Emma-san. Trodde du hade kollat in vägen ordentligt på Google street view ;-)

2012-03-12 @ 09:45:06
Postat av: Maria Croné

Vad fint det ser ut Emma! Och vad skönt att höra att allt verkar så bra.

Vilken snäll människa som tog hand om dig på vägen från flygplatsen! Det känns bra att veta att du är bland såna rara människor.

Massor av kramar!

2012-03-12 @ 09:47:13

Lämna en kommentar så blir jag glaaad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yay!
RSS 2.0