Hakone

21:30

Jag känner att jag har lite tid över, är inte lika stressad nu. Så här kommer lite bilder från Hakone. Jag filmade också, men klippa ihop en film hinner jag inte göra nu, så det får bli någon annan gång.


Så här såg det ut när man kom fram till stationen i Hakone-yumoto. Stod folk i vattnet och fiskade och annat, blev extremt badsugen.


Från Hakone-yumoto tog man ett tåg som gick upp i bergen, men det åkte mest i tunnlar och typ jungelliknande snår, så det blev inga bilder. Här är spårvagnen man åkte efter det, från Gora till Sounzan. Jättegulligt var det. Sedan åkte man linbanan/gondolen från Sounzan ner till Lake Ashinoko, men där fick jag inga bra bilder alls, på grund av fönstret, så det får man se i filmen istället. Vi åkte över en dal som där all grönska dött på grund av ett vulkanutbrott och det kom upp het ånga ur marken på många ställen. Påminde mycket om när vi var i Unzen 2010.


Jag åkte inte med sightseeingbåten man kunde ta över Lake Ashinoko, för det hade tagit för lång tid. Men här är i alla fall båtarna. Hur tjusiga som helst. Den som åkte först var egentligen finast, men den var så långt bort när jag klev av gondolen att det inte syns. Här finns en bild från google.


Lite mer sjö. Nu blir jag törstig av att titta på bilderna...


Satt en söt katt på räcket utanför stationen och mjauade som en galning verkligen, den var säkert hungrig men jag hade ingenting en katt skulle vilja mumsa på. Blev lite ledsen när jag var tvungen att kliva på bussen och åka iväg.


Stationen i Togendai, vid sjön, innan jag åkte tillbaka med bussen till Hakone-yumoto och satte mig på tåget mot Shinjuku.

Mt. Fuji gömde sig bland molnen, men solen sken, så jag är nöjd ändå, eftersom jag inte trott att jag skulle få se ens den. Får se berget någon annan gång.

Kommentarer
Postat av: Klas Orsvärn

Härligt att du kom iväg till Hakone. Ska bli kul att höra mer när du kommer hem ;-)

2012-06-08 @ 21:01:55

Lämna en kommentar så blir jag glaaad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yay!
RSS 2.0