Fail-utflykt och sista inlägget från Japan

16:50

Har precis kommit hem och satt mig i sängen med en filt runt mig och lite varmt te. Ska värma mig en liten stund innan jag går ner till managern och fixar allt med kontraktet och det. Sedan blir det städning och packning. Det regnar jättemycket ute, har gjort det hela dagen (det börjar bli lite monsunstil på regnet nu). Dimmigt är det också, så hade man gått/åkt upp i Tokyo Tower hade man inte sett mycket. Vi hittade aldrig till Tokyo tower, vi hamnade i Ginza istället. Skyller på kartorna... ehe. Mycket vilseledande. Jag blev blöt av regnet och kallt var det, så jag gick in och köpte en sån där gigantisk genomskinlig regnrock de har för 500 yen. Kände mig som en galen professor men det höll mig varm. Det hela blev en enda lång promenad i regnet istället, för när vi insåg att Tokyo Tower inte var värt besväret gick vi bara tillbaka till Shimbashi station och satte oss på Starbucks innan vi åkte hem.

Känns väldigt konstigt att jag har mindre än ett dygn kvar i Tokyo. Om ungefär tolv timmar ska jag vakna till och med. Sedan bär det av mot Narita Airport. Kommer sakna Japan jättemycket, men det blir som sagt skönt att komma hem. Kommer kunna läsa skyltar igen! Ovant. Men nu ska jag titta på ett anime avsnitt medan jag värmer mig, sedan får jag inte vila mer. Usch.

Skriver nog inte något mer innan jag åker hem, så... vi ses i Sverige!

Kommentarer

Lämna en kommentar så blir jag glaaad!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Yay!
RSS 2.0